Thema inlopen Hoeks buitenbad van start!

In het Hoekse bad hoor je nog eens wat!

Zwemmen, ontspannen én iets nieuws leren? Dat kan deze zomer weer in het Hoeks Buitenbad. Onder het motto In het Hoekse bad hoor je nog eens wat!’ organiseren Welzijn op de Hoek en de Vrienden Hoeks Buitenbad van juni tot en met september zes inspirerende thema-inlopen.

Tijdens deze gezellige ochtenden kan je kennismaken met onderwerpen die bijdragen aan een gezond, actief en prettig leven. Of je nu geïnteresseerd bent in gezondheid, dementie, EHBO of ondersteuning voor later: er is voor iedereen wel iets waardevols te ontdekken.

De thema-inlopen zijn voortgekomen uit de succesvolle sociale inloop die jarenlang op de ligweide van het zwembad werd georganiseerd. Vorig jaar besloten Marieke de Boer van Welzijn op de Hoek en Ina Mouris van de Vrienden van het Hoeks Buitenbad om daar een extra dimensie aan toe te voegen. Met succes, want de bijeenkomsten werden goed bezocht en leverden veel mooie gesprekken op.

Marieke vertelt: “Bij Welzijn op de Hoek bieden we informatie, workshops en trainingen die bijdragen aan wat wij ‘beter leven’ noemen. Mensen kunnen met allerlei vragen bij ons terecht. Daarom zijn we blij dat we in het zwembad de gelegenheid krijgen om te vertellen wat we doen en om praktische informatie te delen.” Ina vult aan: “Als Vrienden van het Hoeks Buitenbad vinden we het geweldig om bezoekers te laten zien wat er allemaal gebeurt in Hoek van Holland. Mensen komen op een laagdrempelige manier in contact met Marieke en haar collega’s. We merken dat bezoekers hierdoor op ideeën worden gebracht en gemakkelijker hun weg vinden naar bijvoorbeeld De Hoekstee. Hoe mooi is dat?” Marieke benadrukt dat langskomen geheel vrijblijvend is: “Even bij onze stand kijken verplicht je natuurlijk tot niets. En wie langskomt, wordt door de Vrienden getrakteerd op een gezond en lekker hapje. Dat maakt het extra gezellig. Ook dit jaar hebben we weer een gevarieerd programma samengesteld, waarbij we ondersteuning krijgen van onder andere een pedicure, diëtist, casemanager dementie, de GGD en EHBO-vrijwilligers.”

De thema-inlopen vinden iedere twee weken plaats op donderdag van 10.30 tot 12.00 uur in het Hoeks Buitenbad. Toegang is met abonnement of een los zwemkaartje.

Donderdag 25 juni – Dementie, de casemanager dementie en het Alzheimer Café, donderdag 9 juli – Oefenen met EHBO, donderdag 23 juli – goede gezondheid en preventie, donderdag 6 augustus – voetverzorging en de pedicure (op inschrijving), donderdag 20 augustus – Praat vandaag over morgen en de ondersteuning daarbij en donderdag 3 september – zorg goed voor je hart met de diëtist.

Kortom: deze zomer kan je in het Hoekse bad niet alleen een frisse duik nemen, maar ook inspiratie opdoen, vragen stellen en nieuwe mensen ontmoeten. Kom langs, schuif gezellig aan en ontdek wat er allemaal mogelijk is. Want in het Hoekse bad hoor je nog eens wat!

Schuiven naar boven